Let's play Q&A !


Hai readers ! Post kali ni , najdah buat Q&A . Macam syok dan macam tak . Hehehe . Nilah akibat bila nak menulis takde idea . Jadi timbul lah idea ni , maka , najdah pun mula minta kawan kawan bertanya . Semua pertanyaan akan di nyatakan , tapi tak semestinya di jawab . HAHAHA . Privasi , nak . Mintak maaf lah ya . Hehe . Q&A dari najdah inshaallah najdah jawab dari hati . Tapi dalam post ni najdah guna "aku-kau" ya , sebab nampak macam rapat sikit . So , lets begin . 

1. Q : Hai , ape khabo ? 
A : Hai awak yang lagi manis dan cute tu . Aku sihat , alhamdulillah . Cuma sakit sikit , sebab rindu kan orang yang tak rindu kan kita . Perit nya hanya Allah saja yang tau . Awak pulak apa khabar ? 

2. Q : Ade x time yg ko menyamah ngn aq ? 
A : Okey yang ni serius soalan maut . ( TAKUTNYA NAK JAWAB ) . Apa2 pun , orang yang tanya ni , aku mintak jangan terasa . Weyh ! Kalau dah nama kawan , serapat mana pun , mesti punya ada time menyampah . AHAHAHA . Aku tau , kau pun sama . Time aku menyampah dengan kau adalah , time kau perlekehkan aku . Aku tau itu gurau . Tapi aku tak tau lah kenapa . Aku memang menyampah . AHAHAHA ( #HATITISU ) . Second , yang menyampah part dulu kau selalu kaitkan aku ngan kur even kami takde apa ( JUST KAWAN ) . AHAHAHA . Tu jelah yang aku nyampah . Pehtu dah tak ada dah . Tapi jujur cakap . Lepas dah 18 , aku dah malas nak layan orang yang kutuk aku semua , even aku gedik dekat kau kata aku renyang dengan semua . So , aku buat keputusan , bila aku terasa atau nyampah , aku diam , lagi bila marah atau frust ( Contohnya time kat rumah kur dulu , yang aku kena tolak tu , #SISPASRAH ) , aku diam . 

3. Q : Kenapa kau taknak mengalah sedangkan *NAMA ORANG* taknak kau ? 
A : Cinta perlukan kesetiaan bruh . Dia dah tunjuk effort yang dia suka aku , so , aku tak ngalah . Kalau dia taknak , dia sepatutnya cakap . Jangan bagi harapan . Kejap layan , kejap tak . Mainkan hati orang tu menyebabkan pihak kedua sangat sakit . Kalau dulu , boleh cakap suka , kenapa sekarang kalau tak suka takleh cakap ? Lari tu jalan penyelesaian ke bagi lelaki ? Okey , aku taknak emo . Tapi masalahnya sekarang , tak tau nak ke taknak . Bruh , sis nak cakap , ni pun in case you baca , i memang sayang the way you are , and i'll already explain it to you . Full version kut . Yup , i taktau apa you rasa dah dekat i , tapi , if you keep ignoring me , i akan mngalah sebab i tau , you dah jumpa lagi baik daripada i . I cuma boleh doakan you bahagia . ( SIS FEELING HABIS )

4. Q : Why kau suka lepak dengan laki eh ? Tade kawan perempuan ke ? Boyfriend tak jeles ?
( KALAU ADA )
A : Haah . MEMANG SUKA SANGAT LAH AKU NI NAK KAWAN NGAN LAKI . Guys , ade problem ke pun aku nak lepak dengan siapa . Aku punya member , sukati aku lah . Dah aku selesa nak berkawan dengan diorang . Lagi satu , kalau aku ade boyfriend sekali pun , biar lah dia terima aku dengan apa adanya aku . Aku buat semua benda depan mak ayah . Even nak lepak ngan laki pun . Sebab aku lepak ngan diorang kat rumah . Lagipun , aku bukannya buat apa apa . Just nak jumpa , sembang , gosip , mengarut , tangkap gamba , dan habis . Ya , aku perempuan , tak manis orang nampak . Sebenarnya benda ni ikut masing masing , wey . Aku selesa nak berkawan dengan depa . Kau siapa nak tentukan hidup aku . Aku tak mintak belas kasihan dari kau pun . Lagi satu , aku pun tak kacau hidup kau , kau siapa nak kacau life aku . Jaga life masing masing ah .

5. Q : Kenapa tukar gambar squad ?
A : Alahai . Tadi tuka sebab excited sangat dengan gambar baru , yele , tempat nya kat rumah syaza . ( MEMANG RUMAH IDAMAN ). Tadi dah mintak izin oni dah . Oni bagi . Bukan salah saya . (HAHAHAHA ! ONI MINTAK MAAP TAU KAITKAN ONI ) . Awak yang tanya ni , nanti saya tuka balik gamba squad okey ? Muah .

6. Q : Pehni sambung mana ? 
A : Ingat nak sambung Uitm je . Sebab makcik suggest . Aku amek course account kut . ( Doakan ya ! ) . Family memang suggest account , so , sis follow je ( Nampak tak sis mendengar kata . HAHAHAHA ) . Kalau tak dapat , maybe akan ke matriks , dan tak tau la nak lalui life kat matriks macam mana . SEBAB KAWAN RAPAT SEMUA DAPAT PERAK ! AKU JE SESAT DEKAT PERLIS ! SAKIT HATI ! KECIWA ! Tapi , dah pasrah sebab ada member bagi ayat ni . 
"Orang lain yang mintak , tak dapat , kau pulak dapat tapi jauh , bersyukur lah" . 
So , ade lah tersentuh sedikit . So , inilah jawapan saya . 

7. Q: Laki hensem ke kaya wak pilih ? 
A : Jujur kata , waktu dapat soalan ni , tak pernah terpikir pun orang ni akan bagi soalan macam ni . Mesti pengaruh novel banyak ni . Mentang mentang dapat pegi pesta buku kan ? So , my answer is , jujur lah , as a woman , kita memang nak dua dua , kalau bagi pilihan , ade yang pilih hensem dan ada yang akan pilih kaya . Pendapat aku , kalau pilih yang hensem , aku beruntung , sebab dia sukakan aku yang tak berapa lawa di mata manusia ni , so , aku takkan la nak reject dia . Tapi yang problem nya bila ada laki hensem ni , jalan kat mana , semua orang pandang dia , silap hari bulan , daripada sayang aku , bertuka dekat orang lain , aku pulak yang ternganga ( KALAU YANG SETIA TU TAKLAH ) . Tapi kalau pilih laki yang kaya pulak , hidup inshaallah dah senang . Nak apa , sesaat je dah boleh dapat ( KECUALI DAPAT LAKI YANG KEDEKUT . HAHA ) . Masa muda ni , fikiran masih tak stabil lagi . Memang nak yang indah je di mata . Tapi , aku , inshaallah , aku pilih yang boleh terima aku , family aku , sikap aku , semualah yang ada kaitan dengan aku seadanya . Manusia tak sempurna , tapi , kita perlu belajar untuk jadi yang terbaik . Tapi , if orang yg terima aku seadanya tu hensem atau kaya , itu memang REZEKI . Hahaha . Okey , sis dah jawab .

8. Q : Betul ke men are trash ? 
A : Tak semua laki sampah . Ada je yang berguna , ada yang tak . Takut ah nak describe isu ni . So , sis cau dulu la ya . Kbai . 

9. Q : Worth tak , pindah azlan ? 
A : Okey . Setakat ni , aku bersyukur lah sebab aku pindah azlan . Oh ya , untuk makluman readers , sebelum pindah ke SMKA SULTAN AZLAN SHAH , saya sekola kat tempat lain dulu . Sekolah 3 minggu , then , pindah azlan . Tipu lah kata tak berbaloi . Sebab kat azlan ni lah aku jadi diri aku sendiri , tak payah fake . HAHAHA , bukannya apa , bak kata orang , azlan ni kena ngan jiwa tapi tak sepenuhnya lah . Sebab kat azlan ni jugaklah aku jadi manusia , harini . Aku lagi bersyukur time budak budak pindah time form 4 , waktu rasa ni nak dekat bulan 3 kut , sebab nak exam . ( MAAF YE , JANGAN TERASA ) . Sebab bila depe ni pindah , aku baru merasa top 10 kat sekolah . DEPE NI RAMAI YANG PANDAI , NAK LAWAN DENGAN BUDAK BIASA , MEMANG KALAH LAH , EIIIII  . Tapi bila depe takde , baru rasa kehilangan , sebab selama ni bergantung harap dekat depe . Bila depe takde , tak tau nak mintak tolong kat sapa . Nasib lah ada lagi kawan kawan lain yang rapat , yang selalu tolong . Cuma , tarbiah kat skola lama jelah yang kena ngan aku . Masuk azlan , perangai tak rupa sekola agama . AHAHAHA . Nampak jiwa nakal dan kasar di situ ya . Bilik disiplin memang banyak masuk . Pengetua pun dah penah jumpa . AHAHAHAHA . Kelaka duh ingat zaman sekola yang tak tentu hala .

10. Q : Saya comelkan ? 
A : Awak tak pernah tak comel . Mestilah comel . Perangai pun comel awokss. HAHAHAHA . 
11. Q: Why ehhevans ? 
A : First2 ingatkan diorang panggil , rupanya ini soalan . Baik , saya jawab . "Ehh" tu sebab 'Eh Are Da' . Ya , nama zaman form 2 , waktu tu tengah famous ehh itulah ehh inilah , so dapat la nama ni ,  HAHAHAHA . "Evans" tu pulak sebab kat facebook , ternampak macam menarik je . So , aku tukar la website blog ni daripada iwaida.blogspot.com kepada ehhevans.blospot.com . Cerita pasal ni tak panjang . Sebenarnya blog ni dah terbiar lamaa , sebab malas nak menulis pun satu hal , destop rosak pun satu hal jugak , saya pun keciwa . Habis SPM baru boleh menulis balik . 
Alhamdulillah , segala soalan sudah terjawab . Maaf andai terlanjur kata atau bahasa . Kalau tak puas hati , just comment as anonymous , bagitahu okey ;) . Jangan simpan simpan ! Jangan cipta dendam antara kita . Muah . Thats all for today , readers . See yaa ! ^^

Comments

Popular posts from this blog

Sakit !!

Kawaad